Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Putopisi članova foruma, utisci koje hoćete da podelite sa ostalima.

Moderator: Тон-мајстор

Odgovori
Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 12 Maj 2010, 08:44

Аутопут кроз Црну Гору граде Грци

Аутопут Бар - Бољаре гради грчко-израелски конзорцијум, одлучио Савет Владе Црне Горе за изградњу аутопутева. Министар Ломпар најавио да би градња аутопута требало да траје четири године.
Влада у Подгорици објавила је да је на данашњој седници Савет за изградњу аутопутева прихатила понуду грчко-израелског конзорцијума да гради аутопут од Бара до Бољара.

Конзорцијум ће 68 километара савремене саобрћајнице изградити за 1,57 милијарди евра, што је 25 милиона мање од првобитне понуде.

Црногорски министар за саобраћај Андрија Ломпар рекао је да цена није висока и да ће цео аутопут бити изграђен за четири године.

Концесијски и финансијски уговори са грчко-израелским конзорцијем Актор-ХЦХ биће потписани најкасније за четири месеца, када се очекује и договор са финансијским институцијама.

Црногорски аутопут код Бољара ће се спојити са аутопутем Београд-Јужни Јадран, који гради Србија.

На првом јавном тендеру за градњу аутопута кроз Црну Гору посао је добио хрватски конзорцијум Конструктор-ИГХ-Техника, али је "посао столећа", како су га назвали у Хрватској, пропао, јер та сплитска фирма није у предвиђеном року доставила банкарске гаранције.
(ИН4С)


Ајде баш да видимо шта ће од овога да испадне.
Montenegru je važan prilaz iz Cro i morski prilaz, sve ostalo će da čekaaaaaa...pa ako neko zalegne sa parama, može i to, ali ne mora
Свашта. Да је "Монтенегру" важан тај прилаз, градио би њега, а не ка северу, па још и да се споји са Србијом. "Мило звучи, сто дуката вреди"!


Хоће ли оно троје лопова са слике горе да се извину што су нас све лагали? Уствари, барем госпођа, пошто је она "донела паре". Цветковић ионако није ни досад схватио где је био и ради чега...

Поздрав!
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
VRider
Postovi: 643
Pridružio se: 17 Jun 2007, 15:22
Lokacija: Pirot/BG
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od VRider » 12 Maj 2010, 14:26

Autoput do Uzica, ostalo moze i neka magistrala sa tri trake, i kraj price.
Juzno od Uzica, sa sve Crnog Gorom ima manje od 800 hiljada ljudi. Sta ce njima autoput?
Nema tu ni tranzita, nista. Visak para bolje uloziti da se malo sredi zeleznica, i ovako je ona mnogo znacajnija za prevoz robe nego autoput.

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 26 Dec 2010, 14:40

Црногорски аутопут граде Кинези

Аутопут од Бара до границе са Србијом вероватно ће градити кинеске компаније. Ускоро раскид уговора са грчко-израелским конзорицијумом, поручују црногорске власти. Црногорска влада је почела интензивне разговоре с кинеским компанијама о њиховом укључивању у пројект изградње аутопута од Бара до границе са Србијом, изјавио је данас подгоричким медијима црногорски министар саобраћаја Андрија Ломпар.
Министар је најавио да ће процедура договора с грчко-израелским конзорцијумом "Актор" највероватније бити прекинута.

"Мој предлог, као ресорног министра, биће да прекинемо поступак с Актором", рекао је Ломпар, додајући да је конзорцијум послао писмо о намерама израелске агенције Асра, која даје подршку том послу, али да тај документ није обавезујући.

Он је објаснио да су црногорска и кинеска страна већ припремиле текст међудржавног споразума, како би пројекат имао правно утемељење и да су кинеске фирме биле спремне да у кратком року доставе понуду за градњу аутопута, након формалног прекидања процедуре с конзорцијумом Актор.

Према речима Ломпара, за учешће у пројекту заинтересоване су фирме ЦРБ и Поли група, али су у преговоре укључена кинеска министарства саобраћаја и трговине.

Средином марта, хрватски конзорцијум с "Конструктором" на челу изгубио је посао изградње тог аутопута, након што није успео да прибави одговарајућа банкарска јемства. Посао је након тога добио грчко-израелски Актор.

Према неким информацијама, хрватске фирме би могле да се појаве као подизвођачи, уколико посао добију Кинези.
(ИН4С)


Поздрав!
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
sashko
Redovan član
Postovi: 924
Pridružio se: 03 Jun 2008, 14:47
Lokacija: -NOvi SAD -grad exita

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od sashko » 26 Dec 2010, 15:51

pa ako put bude kao kung-fu napajanja i ostali kineski skart..........bice zanimljivo ....hahhaha

Korisnikov avatar
calexx
Беспосличар
Postovi: 9079
Pridružio se: 18 Jun 2007, 14:32
Lokacija: Ниш
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od calexx » 26 Dec 2010, 16:12

Зависи колико плате, Кинез имају и најбоље и најгоре, само је питање коме је намењено. Од наших би сигурно били бољи па се не секирам превише. Баталите више те процене према оним њиховим бљувацима, то је њихов отпад који ми можемо да платимо, да имамо више пара доносили би бољу робу.
ɹıɯ ı pǝɹ ıuʌɐɾ ıןıšnɹɐu ɐɯɐɹnqɯɐʇ ns ǝʇ 'ıuɐɟɐʞ ɾouǝɯıoʇsı n ıןɐɹıʌs ousɐןƃǝɹd ǝʇɐs ǝuʇıs n ns ɹǝɾ ıuǝpǝʌıɹd ns ıɹɐčıznɯ

Korisnikov avatar
sashko
Redovan član
Postovi: 924
Pridružio se: 03 Jun 2008, 14:47
Lokacija: -NOvi SAD -grad exita

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od sashko » 26 Dec 2010, 22:16

@ calexx
бљувацима, то је њихов отпад који ми можемо да платимо, да имамо више пара доносили би бољу робу
pa su zato sigurno jeftiniji nego grci ,islpati im se da iz kine vuku sve sto treba ? A
i to ce cg da plati skuplje,pa naravno da su izabrali JEftiinije bas taj tvoj krs sa buvljaka :)

Korisnikov avatar
calexx
Беспосличар
Postovi: 9079
Pridružio se: 18 Jun 2007, 14:32
Lokacija: Ниш
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od calexx » 26 Dec 2010, 23:42

Ко је рекао да ће материјал да буде њихов? Узеће од локалних фирми а још и да запосле локалну радну снагу ... ето и зараде. Мада ту и неће да се овајде.
Да није јефтино и добро, на 80% техничке робе која се купује ... па у великом делу света не би писало мејд ин ПРЦ.
ɹıɯ ı pǝɹ ıuʌɐɾ ıןıšnɹɐu ɐɯɐɹnqɯɐʇ ns ǝʇ 'ıuɐɟɐʞ ɾouǝɯıoʇsı n ıןɐɹıʌs ousɐןƃǝɹd ǝʇɐs ǝuʇıs n ns ɹǝɾ ıuǝpǝʌıɹd ns ıɹɐčıznɯ

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 16 Jan 2011, 11:42

Crnogorski Savet za izgradnju autoputeva odlučio je da pregovore o gradnji autoputa otpočne - sa Kinezima. Ali mnogo će vode proteći Moračom dok se Crnogorci budu vozili tim autoputem.
Niko više sa sigurnošću ne može da kaže kada će Crna Gora dobiti prve kilometre autoputa. Nakon što su prošle godine propali pregovori sa hrvatskim “Konstruktorom” i jednim grčko-izraelskim konzorcijumom, vlada u Podgorici se odlučila da ovaj “posao stoleća”, koji je vredan koliko godišnji bruto-društveni proizvod Crne Gore, pokuša da odradi preko Pekinga. Prema rečima crnogorskog ministra saobraćaja i pomorstva Andrije Lompara, vlada u Podgorici uskoro počinje pregovore sa Kinezima. „U neko dogledno vreme očekujemo da ti pregovori daju rezultat, a u međuvremenu prema Investicionom forumu Zapadnog Balkana pokušali bismo da apliciramo za tehničku asistenciju u pripremi novog tendera“, rekao je Lompar.

Evropljani ne daju pare

Ali, crnogorskoj vladi je nedavno iz Evropske investicione banke (EIB) jasno poručeno da „ponuđeni model gradnje nije u skladu sa specifikacijama te institucije“. To pojednostavljeno rečeno znači da EIB ne želi da izdvoji sredstva za autoput u dužini od 169 kilometara, a koji bi, prema računici vlasti u Podgorici, trebalo da košta preko tri milijarde evra!? Dakle, po ceni izgradnje jednog kilometra to bi bio najskuplji autoput u Evropi. Primera radi, autoput od Beograda do Boljara, u dužini od 254 kilometra, koštaće oko dve milijarde evra. U crnogorskoj opoziciji ocenjuju da se radi o korupcionaškom poslu i navode da je zato razumljiv stav EIB, posebno ako se zna da pravac od Bara do Beograda nije uvršten u mrežu panevropskih koridora. Zato su jesenas vlade Crne Gore i Srbije zatražile od Brisela da se taj pravac označi kao „koridor 11“.

Daleko je Kina

Nezavisni ekspert Emin Duraković kaže za Dojče vele da crnogorska vlada srlja u još jedan neuspeh i da će otpočinjanje pregovora sa Kinezima čitav proces produžiti za najmanje 18 meseci. „Toliko će makar trajati priprema, raspisivanje i sprovođenje tendera što se mora uraditi da bi se ispoštovali domaći zakoni i preporuke EIB i procesu obezbedio makar minimum transparentnosti. Da bi se održala pažnja javnosti i produžila ova agonija, sada se, ekskluzivno i hazarderski, najavljuju neke rezervne varijante, i to sa Kinezima. Ali ta priča je daleko od nas, otprilike onoliko koliko je Kina daleko od nas, a neozbiljnost našeg tima u ovim potencijalnim pregovorima sa Kinezima je proporcionalna odnosu broja stanovnika Kine i Crne Gore“.

Inače i iz Centralne banke Crne Gore je saopšteno da ne treba očekivati da će ove godine krenuti izgradnja autoputa od crnogorske obale do granice sa Srbijom.
(Дојче (über)Bеле)


Поздрав!
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 13 Maj 2011, 21:55

Црна Гора и даље без аутопута?

Подгорица -- Изградња аутопута од Бара до границе Црне Горе са Србијом поново је у питању јер ће преговори о том послу са Кинезима бити вероватно прекинути.
Према наводима подгоричких медија, кинеска компанија Поли група није доставила финансијску понуду за изградњу што је раније тразила Влада Црне Горе.

Пропала су већ два покушаја Црне Горе да нађе партнере за изградњу свог првог аутопута.

Договор прво није постигнут са хрватским конзорцијумом, на челу са фирмом "Конструктор" у Сплиту, а потом ни са израелско-грчким конзорцијумом "Актор шикун бинуи".

Аутопут од Бара до границе са Србијом - села Бољаре, између Берана и Бијелог Поља, требало би да буде дугачак око 170 километара. Планирано је да се прво гради дионица од Подгорице до Матешева у правцу Колашина.
(Бета)


Поздрав!
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 09 Okt 2011, 10:27

Црна Гора: Аутопут у рикверцу

Влада Црне Горе је веома оптимистички ушла у пројекат градње аутопута Бар-Бољаре. Тврдило се да ће реализацијом тог ''посла столећа“ бити промењена слика земље и живот људи дуж трасе замишљене цесте дуге 170 километара. ''Само човек који живи у беспућу зна од коликог је значаја пут“, наводило се у званичним документима црногорске владе уз цитирање речи Петра II Петровића - Његоша: ''Онај ко не путује, тај и не живи“, пише ''Дојче веле''.
Елан којим се приступило послу, још у време економског бума, нису, међутим, пратиле активности на терену. Јер, преговори владе са победницима на тендеру су један за другим пропадали.

Најпре хрватском конзорцијуму на челу са сплитским ''Конструктором“ није успело да обезбеди банкарске гаранције за пројекат, касније новаца нису имали ни грчке и израелске компаније, а овог је пролећа окончана и краткотрајна нада да ће југ и север Црне Горе повезати Кинези.

Црној Гори неопходни бољи путеви

У међувремену је цена градње пројектованог аутопута удвостручена: са две на чак четири милијарде евра! Да се кренуло у његову изградњу, то би у просеку био најскупљи аутопут у Европи. Како је влада планирала да он треба бити грађен по систему јавно-приватног партнерства, претила је реална опасност да Црна Гора због тога упадне у дужничко ропство, пише ''Дојче веле''.

Док су претходних година одбијали предлоге и сугестије европских институција, црногорски званичници су, након што су упали у ћорсокак, морали да их прихвате и уваже.

Зато министар саобраћаја и поморства Црне Горе Андрија Ломпар каже да ће стручни косултант Европске инвестиционе банке одлучити када ће се и шта градити. Он ће, како додаје Ломпар, проценити да ли ће се приступити градњи аутопута, брзог пута или тек магистрале од јадранске обале до границе са Србијом. Тендер о томе могао би бити расписан на пролеће. А то значи да ће још много воде протећи Морачом док се југ и север те земље не повежу пристојним путем.

Стручњак за транспортну политику Емин Дураковић каже за ''Дојче веле'' да је ово тежак пораз политике црногорске владе, али и наводи да она нипошто не сме да одустане од градње аутопута од Бара преко Бољара и повезивања са Београдом.

''Но, обзиром да ће бити веома тешко издвојити средства из државног буџета, а неизвесно је и која ће финансијска институција стати иза ове приче, могу да се сложим са варијантом да се гради брза саобраћајница од Бара према Београду – то је капацитет две плус две траке. Међутим, ми морамо припремити пројектну документацију као да ћемо да радимо аутопут и морамо да тражимо од наших европских партнера да тај пут постане део трансевропске транспортне мреже“, закључује Дураковић.
(Вести)


Поздрав!
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
calexx
Беспосличар
Postovi: 9079
Pridružio se: 18 Jun 2007, 14:32
Lokacija: Ниш
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od calexx » 09 Okt 2011, 12:04

Па не ради код њих Мрки иначе би све било одавно готово. :P Вероватно раде слично као наши, смисле пројекат да набаце паре, онда те паре поделе за своје плате и попуне буџетске рупе а на крају траже оправдање зашто није урађено. Ето и наша дигитализација се одлаже не зато што није ништа уложено и урађено него да народу не укину аналогну телевизију пред изборе па да не буде ускраћен за праве информације. Мисле на народ.
ɹıɯ ı pǝɹ ıuʌɐɾ ıןıšnɹɐu ɐɯɐɹnqɯɐʇ ns ǝʇ 'ıuɐɟɐʞ ɾouǝɯıoʇsı n ıןɐɹıʌs ousɐןƃǝɹd ǝʇɐs ǝuʇıs n ns ɹǝɾ ıuǝpǝʌıɹd ns ıɹɐčıznɯ

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 29 Jun 2012, 19:43

Кривокапић: Стигла нам је повољна понуда из Кине за аутопут

СТИГЛА нам је озбиљна и повољна понуда из Кине за аутопут Бар-Бољари и на нама је да је наредних дана размотримо - изјавио је председник Скупштине Црне Горе Ранко Кривокапић.
„Постоји никад озбиљнија и никад повољнија понуда и на нама је да у наредним данима брзо то погледамо, јер та ствар може ићи много брже јер је у питању међудржавна ствар, са међудржавним гаранцијама. Ту бар не може бити приговора о корупцији, што ми је посебно важно јер тај ресор води мој министар Андрија Ломпар, јер се у том случају државе договарају“, рекао је Кривокапић.

Он је указао да се о пројекту аутопута воде озбиљни преговори и са Европском инвестиционом банком (ЕИБ) и кинеским партнером.

„Кинески партнер је дошао са понудом изненађујуће добром. Преговори се могу брзо реализовати на државном нивоу и са државним гаранцијама, са понудом два одсто камате“, казао је Кривокапић:„Кад знате да Светска банка (СБ) даје као најбоље могуће кредите са два одсто камате, онда вам је јасно колико је то сад побољшање“.
(ИН4С)


Нова година, нов аутопут. Где су сад она баба-Сера и Деда-Мраз? (Косорица и Цветковић) :idiot:

Дон Милоне је ту, али има друге бриге. :pop:
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
Miroslav Jeftić
Supermoderator
Postovi: 4699
Pridružio se: 15 Jun 2007, 00:55
Lokacija: Novi Sad

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Miroslav Jeftić » 29 Jun 2012, 19:46

Ne znam za Crnogorce, ali Kinezi se ne šale i rade sa svojim ljudima, ima na jutjubetu onaj video gde naprave ceo hotel za par nedelja :)
Interpreters do it simultaneously, translators take their time

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 29 Jun 2012, 19:56

Ето, овде праве мост преко Дунава и лепо им иде. :respekt

Не смејем се ја Кинезима, друже мој... :nikako:
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Korisnikov avatar
Тон-мајстор
Администратор
Postovi: 14257
Pridružio se: 14 Jun 2007, 23:42
Lokacija: Центар Жаркова
Kontakt:

Re: Аутопут ка Црној Гори - тј. обратно

Post od Тон-мајстор » 16 Okt 2012, 22:59

Лукшићева влада признала да нема ништа од аутопута према Србији

У НАЈБОЉЕМ СЛУЧАЈУ, ДЕОНИЦА ПОДГОРИЦА-МАТЕШЕВО
ДОБИЋЕ - ДВЕ ТРАКЕ ЗА ОБА СМЕРА


Slika
Са „отварања радова” у Горњим Мркама

Инвестициони план подразумева трошкове од око 700 милиона евра у периоду од пет година
Иза свега се крије план отсецања Црне Горе од Србије
НАКОН готово месец и по одлагања и деценију обећања, Влада је обзнанила да је енглеска консултантска кућа Скот Вилсон утврдила да се не исплати изградња аутопута према северу. Разлог је, како пише у информацији на сајту Владе, тежак терен и значајно смањење протока саобраћаја након 2008. године.

Представници Владе су се 12. септембра у Бриселу састали са представницима Европске комсије (ЕК), Европске инвестиционе банке (ЕИБ) и Европске банке за обнову и развој (ЕБРД). Главна тема био је извештај консултантске куће Скот Вилсон која је понудила одговоре на питање исплати ли се и какав пут се може градити према северу.

„Сумарно, само три инвестиционе шеме могу се разматрати у оквиру макар минималног повраћаја новца (исплативости): а) побољшање постојећег путног праваца од Пода до границе; б) комбинација новоизграђеног и побољшаног правца Вирпазар - Фармаци; ц) израдња новог комбинованог правца (dual carriageway/single carriageway) дeонице Смоковац - Матешево“, пише у информацији.

Када се преведе са бирократског, постаје јасно да Енглези предлажу три опције од којих ниједна није аутопут.

У најбољем случају, Енглези предлажу изградњу деонице Подгорица-Матешево, по две траке за оба смера са разделним острвом.
Slika
Шампањ на отварању радова на аутопуту пре три године
Разлика у односу на аутопут је што нема треће зауставне траке, што успон може ићи изнад пет одсто и што кривине могу бити оштрије. И та опција, иако је за градњу неупоредиво јефтинија од аутопута, у догледно време тешко да би могла задовољити услов исплативости.

Консулатант је, како пише у Владиној информацији, нагласио да је проблем, са гледишта саобраћајног инжињеринга, постојећа деоница ка северу (пут уз Платије) и да ће временом постајати само још озбиљнији.

„У складу са наведеним, сценарио улагања представљен је тако да укључује симултану изградњу деонице Смоковац-Матешево и побољшање постојећег путног правца између Колашина и границе. Инвестициони план подразумева трошкове у износу од око 700 милиона евра у периоду од пет година“, пише у информацији.

Иако су представници црногорске Владе европским политичким и финансијским званичницима објаснили да, упркос томе што економске прогнозе показују релативно ниску исплативост деонице Подгорица - Матешево у односу на деонице јужно од Подгорице, постојећи пут северно од Подгорице представља значајан проблем и кључно уско грло које мора имати приоритет и да Влада жели прво ту да инвестира, добили су одговор да не могу рачунати на велику и безусловну финансијску подршку европских и међународних финансијских институција.
(Факти)
'ел немам?
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand"
Не чини себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити...

Odgovori

Povratak na “Turizam i putovanja”